Hoe ontwikkel je een merkimago

Een sterk merkimago is erg waardevol voor iedere organisatie. Het zorgt ervoor dat de doelgroep een goed beeld van je heeft en dat ze voor een van jouw producten of diensten kiezen. Ook kun je je met een sterk imago beter onderscheiden van de concurrent. Maar hoe bouw je een sterk imago precies op en waar moet je allemaal rekening mee houden? Wij vertellen je er graag meer over in dit artikel, lees dus snel verder!

Merkidentiteit

Het bouwen van een sterk merkimago begint bij het versterken van je merkidentiteit. Een merkidentiteit ligt namelijk aan de basis van een positief imago. Maar wat zijn de verschillen nu precies? Je merkidentiteit kan gezien worden als een onderdeel van je strategie en je imago is meer hoe de doelgroep jouw merk waarneemt. Je merkidentiteit bestaat dus onder andere uit je logo, huisstijl, missie en visie en noem maar op! Om je identiteit sterk te maken, zul je dus herkenbaar moeten zijn voor de doelgroep, zodat ze je kunnen herkennen. Maar ook uniek en authentiek. Hierdoor blijven klanten trouw aan je merk en kunnen ze je onderscheiden van de concurrenten.

Huisstijl

Verder is het goed om te investeren in een professionele huisstijl die je ook doorvoert in alle uitingen van je organisatie. Dit kun je zelf doen, maar je kunt het ook over laten aan een professional, zoals omdbranding.nl. Zij weten hebben genoeg expertise om de huisstijl naar een hoger niveau te tillen. Je huisstijl is erg belangrijk en daarom is het dus ook verstandig om hierin te investeren. Het is het visitekaartje van je organisatie.


Imago

Als alle onderdelen op orde zijn, zal je imago vanzelf versterken. Wanneer je merkidentiteit en imago overeenkomen met elkaar, ben je er als merk in geslaagd om de kernwaarden van je merk succesvol over te brengen naar de doelgroep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *