Hoe zet je een merk op?

Ben jij van plan om binnenkort een merk op te zetten? Met deze handige tips krijg jij binnen no-time een merk van de grond!

Specialiseer jezelf

Het specialiseren van jouw werk is ontzettend belangrijk. Zo kunnen klanten jouw merk, dienst of product beter plaatsen. Je kunt in je marketingplan hier dan ook best wel even de tijd voor nemen.

Doelgroep in kaart brengen

Vervolgens is het belangrijk dat je in kaart brengt wie jouw doelgroep precies is. Wat verwachten ze van je? Welke problemen ervaren zij? Welke oplossing kun jij bieden? Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen benaderen, maar probeer hier wel een focus in te houden.

Meerwaarde = key

Er zijn al zo veel bedrijven op de markt. De kans is dan ook groot dat de markt waarin je je wil bevinden wellicht al verzadigd is. Door het creëren van een meerwaarde kun je jezelf onderscheiden door een toegevoegde waarde te bieden. De identiteit van een bedrijf wordt namelijk grotendeels bepaalt door de mensen die hier werken. Door het juist inzetten van je expertise en het tonen van je betrokkenheid, kun je al snel de juiste meerwaarde creeeren.

Communicatie

Voor veel mensen is het soms best lastig om goed te communiceren middels hun marketing. Waar moet je de focus op leggen? En waarop juist niet? Communiceer je onderscheidende aspecten en voordelen, en laat veel (technische) details en kenmerken liever achter wegen. Probeer het mensen zo makkelijk mogelijk te maken en verval niet in vakjargon.

Er zijn verschillende grote spelers, zoals www.bouma.nl in de branche werkzaam die je goed kunnen adviseren over alle ins-and-outs over het opzetten en registreren van merken. Zo weet je zeker dat je niets vergeet, en dat niemand anders er met jouw unieke merk vandoor kan gaan. Voorbereiding is key!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *