Meer structuur krijgen in de financiële administratie van jouw bedrijf? Zo doe je dat!

Heb je wel eens dat je een factuur krijgt toegestuurd, maar niet meer weet van welke bestelling dit was en wanneer? Dan valt er waarschijnlijk nog het een en ander te verbeteren aan je financiële administratie. Facturen worden vaak ook pas later opgestuurd, waardoor je het overzicht ook snel kunt verliezen. Wil jij weten hoe je meer structuur krijgt in de financiële administratie van jouw bedrijf? Lees dan verder!

Papieren facturen zijn onoverzichtelijk

Papieren facturen dien je fysiek te sorteren en de praktijk leert dat dit er vaak bij blijft, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Daarnaast is het overbodig printen van facturen ook gewoon zonde van het papier. Papieren facturen horen wat ons betreft dan ook tot de verleden tijd. Een goed alternatief is bijvoorbeeld Kofax. Dit is een software waarmee je eenvoudig al je documenten kunt omzetten naar digitale databestanden. Dit kun je vervolgens in een online database opslaan en delen met je stakeholders. Veel overzichtelijker en een stuk efficiënter dus.

Duidelijk overzicht van alle in- en uitgaven

Wanneer je al je facturen en uitgaande orders in een online database kunt opslaan kun je ook een duidelijk overzicht creëren. De software is niet alleen goed voor factuurverwerking, maar ook voor andere boekhouding. Wanneer je een duidelijk overzicht hebt van alle in- en uitgaven kun je veel makkelijker bepaalde conclusies trekken of beslissingen nemen.

Maak een offline begroting

Best leuk al die gegevens en die data in een database. Maar uiteindelijk is het nog steeds belangrijk om een goede begroting te maken. Nu je de in- en uitgaven duidelijk in kaart hebt gebracht in de database is het makkelijker om een accurate begroting te maken op basis van de cijfers van de afgelopen jaren. Zo kun je aan het einde van het jaar vergelijken en waak je voor het maken van te veel kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *